Seniortræning

Seniortræning er styrketræning for dig, som er fyldt 60, men stadigvæk ønsker at være aktiv og have en krop, der kan klare dagens gøremål.

  • På holdene har vi fokus på netop de muskelgrupper, der øger din muskelfunktion og muskelstyrke nemlig ben, ryg, baller, mave og arme.
  • Vi bruger redskaber som lette vægtstænger med skiver, kettlebells, håndvægte, elastikker, stepbænke og måtter.
  • Uanset om du er vant til at træne eller gerne vil i gang, vil instruktøren hjælpe dig med at udføre øvelserne korrekt og tilpasse dem til dit niveau, så du er sikker på at få det optimale ud af timen.

Vidste du at

• Allerede fra 25-årsalderen begynder muskelmassen at svinde, og fra 50-årsalderen mister du ca. 1-1,5 procent muskelmasse årligt – medmindre du træner.

• Muskelstyrken mindskes i gennemsnit med 30 % fra 20-årsalderen og frem til 80-årsalderen.

• Efter 65-årsalderen vil mange mærke, at det bliver sværere at gøre de ting, man tidligere kunne helt ubesværet.

"Min krop kan ikke holde til det"

… den undskyldning holder desværre ikke, når det handler om styrketræning. Faktum er, at en veltrænet 60-årig kan holde til lige så meget som en 25-årig. Hvor hårdt du skal gå til værks, handler ikke så meget om din alder, som om hvorvidt du er nybegynder eller øvet. ”Lyt til din krop” og lad os lave et program, der er tilpasset dig og dine behov.